Kinderopvang De Bilt is overgenomen door Kind & Co, meer info via www.kmnkindenco.nl.

Peuteropvang Theresia

De peuteropvang is tijdens schoolweken geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 12.00 uur. Schoolvakanties, studiedagen van de Theresiaschool en Nationale Feestdagen is de peutergroep gesloten.

Bij de peuteropvang komen kinderen van ouders die werken of ouders die hun kind naar de peutergroep brengen als voorbereiding op school.

Elke ochtend zijn er 2 gekwalificeerde pedagogisch medewerkers op een groep aanwezig, we hanteren hiermee de kind-beroepskracht ratio die is vastgesteld in de Wet Kinderopvang.

Er zijn 2 groepen voor de opvang van 2-4 jarigen bij locatie de Theresia.

• Er is 1 groep voor peuters in de leeftijd van 2 tot 4 jaar. Er is plek voor 16 kinderen. Deze groep is iedere ochtend geopend.
  • Op vrijdag is er ook een 3+ groep, hierin worden ook 16 kinderen opgevangen.

De peuteropvang is gehuisvest in 2 eigen groepsruimtes in een eigen vleugel rechts in het pand. Er zijn diverse speelhoeken en er is een overvloed aan fantasie-bevorderend speelgoed, creatief materiaal en spelletjes.

Wij zijn bij de Theresia elke dag buiten. Bij het inrichten van het buitenterrein wordt gekeken naar de verschillende leeftijden van de kinderen en de veiligheid. Avontuur, beleven, bewegen en ontwikkelen zijn onze speerpunten. De omheinde en afgesloten buitenruimte ligt aangrenzend aan de groepsruimtes.

Er staat een speelhuisje met een glijbaan waar de kinderen in kunnen klimmen en er is een grote zandbak met kleine bankjes erin waar de kinderen hun fantasiespel de vrije loop kunnen laten.

Ook eten en drinken we vaak buiten.

Naast ons eigen speelterrein, maken we ook gebruik van het tegenover het pand gelegen veldje.

De peuteropvang maakt deel uit van KODB. Kinderopvang de Bilt is persoonlijk, betrokken en professioneel. Zij biedt in samenhang met de natuurlijke omgeving toegevoegde waarde in de groei en ontwikkeling van kinderen. De huiselijke sfeer maakt dat kinderen zich veilig voelen en al spelenderwijs sociale vaardigheden leren. Individuele aandacht is bij ons belangrijk, net als een goede relatie met de ouders. Door het werken in groepen creëren we een omgeving waarin het kind leert omgaan met regels en afspraken, respect tonen, en leert het sociale contacten aan te gaan en samen te werken.

Wanneer u uw kind wilt inschrijven kunt u contact opnemen met ons. Klikt u hiervoor op deze button :

Als u uw kind hebt ingeschreven, bevestigen we of wij plaats hebben voor uw kind. Hebben wij plaats, dan kan uw kind bij ons komen spelen zodra het twee jaar is. Bij voorkeur plaatsen wij kleuters voor minimaal één, maximaal drie dagdelen.

De peuterspeelzaal is telefonisch bereikbaar tussen 8.00 - 12.00 uur op nummer 0682319228.

De leiding van peuterspeelzaal Theresia bestaat uit gediplomeerde peuterleidsters.
Zij worden geholpen door vaste stagiaires, hulpouders en vrijwilligers.